Tuesday 8 November 2011

Gemuk?

Assalamualaikum sume

Hah tengok tajuk kat atas tuh. Korg pernah tak dipanggil gemuk?
Klo korg tuh kurus keding tak yah citer r mmg takde org yg nak panggil korg gemuk.

Klo ada gak yg pnggil korg mcm tuh dah sah r mata dye bermasalah.

Wokay r berbalik semula pada tajuk post aku kali, ada seorg mamat tuh kata aku dah gemuk berbanding dulu.

Huhh? Gemuk sgt ker aku? 

Aku rasa aku takde r terlaluu gemuk. Lagi pon skrg aku sihat berbanding dulu.

Err... berckp tntg hal nieh, dia tak tahu ker dulu aku sakit? 

Mamat tuh dulu satu skolh rndah nan aku. Takkn r dia tak tahu.

Argh, biar r. Wat pe dia nak tahu pasal aku un.

Ko nak ckp aku gmuk, ckp lar aku sikit pon takde kisah. Coz aku sihat berbanding dulu.

Klo kurus tp sakit nak wat pe? un. Aku tak phm r nan dunia nieh lar.

Weh korg, aku nieh gmuk sgt ker??? Err... org yg mmpnyai bdn gmuk nieh takde masa dpn yg cerah ker?

Takkan. Sume owg ada masa dpn yg cerah cma individu itu sendiri yg harus mencorak masa dpnnya sendiri dgn berusaha dr sekarang.

Bagi korg yg menghadapi masalah mcm aku. Nasihat aku korg wat tak tau je.

Asalkan korg sihat. Tp brmasalah juga klo korg gmuk pastuh berpenyakit. Urgh, kena hati-hati gak nieh.

Kurus tak bermakna dia sihat, begitu juga dgn gmuk. Gemuk tak bermakna brpnyakit.
Tapi tetap kena hati-hati coz nak dpt pnyakit tuh mmg senang. Gmuk o kurus sama-sama buleh dpt.

So plez jaga kesihatan korg.

0 comments:

Post a Comment

THIS BLOG DESIGN BY MIZS PINKY PEARL. ALL COPYRIGHT RESERVED BY MIZS PINKY PEARL.